Методична скарбничка


                                                                                                                  Золота педагогічна скарбниця  

              Pairwork and Groupwork

Використання комунікативної методики у процесі навчання іноземної мови

Інтенсифікація навчання іноземної мови з використанням комп’ютерних технологій

Розвиток навичок творчого письма

The types of reading and exercises for teaching reading

Сучасний урок – основа ефективної та якісної освіти


Перелік методик, які допомагають пізнати творчу, обдаровану дитину з її креативним мисленням


  •  Методика Векслера допоможе визначити рівень інтелектуальних здібностей;
  •     Методика Кетелла допоможе оцінити інтелектуальні можливості дитини;
  •   Методика Айзенка допоможе визначити рівень інтелекту;
  • Методика «Неіснуюча тварина» допоможе визначити, наскільки розвинена творча уява дитини, оригінальність мислення, емоційний стан;
  •    Методика «Прогресивні матриці Равена» допоможе визначити рівень аналітико-синтетичних умінь;
  •  Анкета з визначення здібностей учнів за методикою американських учених Хаана і Кафа допоможе визначити на основі зіставлення з інтересами однолітків особливості спрямованості дитини;
  •    Методика Фурмана допоможе у визначенні рівня інтелектуального потенціалу учнів;
  •    Методика Амтхауера допоможе у визначенні структури інтелекту.

Програма роботи з обдарованими учнями


Яким повинен бути конспект уроку (методичні рекомендації)

P.S.    У наказі Міністерства освіти і науки України № 240 від 26 червня 2000 року «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I - III ступенів», який діяв до 28 серпня 2013 року, зазначалось: «На основі календарних вчителі розробляють поурочні плани, структура і форма яких визначається ними самостійно. Поурочний план може бути складений у вигляді конспекту, тез, таблиці тощо».

У нині діючій Типовій  інструкції з діловодства, яка затверджена наказом Міністерства освіти і науки України № 1239 від 28 серпня 2013 року «Про затвердження Типової інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності» серед 35 перерахованих типових документів(додаток 9), що обов’язково створюються під час діяльності  загальноосвітніх навчальних закладів немає ніяких конспектів чи планів уроків.
У «помаранчевому» наказі МОН України "Про подолання проявів бюрократизму в освіті" 17.05.2005 № 297 п.1.4. чорним по білому зазначає - встановити, що:
  • єдиним документом у плануванні роботи навчального закладу є річний або семестровий план;
  • календарне планування навчального матеріалу вихователі, вчителі, майстри  виробничого навчання, викладачі мають право здійснювати безпосередньо у текстах робочих навчальних програм;
  • розробка планів проведення навчальних занять є компетенцією педагога, який і визначає їх структуру і форму;
  • планування роботи класних керівників, кураторів, вихователів, бібліотекарів,   керівників  методичних  об'єднань, гуртків, спортивних секцій тощо здійснюються один раз на семестр http://www.uazakon.com/document/fpart46/idx46914.htm.
Нагадаю, що у зв'язку з численними скаргами вчителів у Міністерство освіти і науки України на свавілля чиновників заступником міністра освіти Павлом Полянським був направлений Лист МОН №1/9-630 від 05.12.2014 "Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя».
Там є всього чотири пункти, які варто вивісити в кожній учительські і в кожному управлінні освіти:
1. Календарне та поурочне планування здійснюється вчителем у довiльнiй формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, змiст та оформлення календарних планiв та поурочних планiв-коспектiв є iндивiдуальною справою вчителя. Встановлення унiверсальних у межах навчального закладу, мiста, району чи областi стандартiв таких документiв є неприпустимим. Строки їхнього зберiгання вчителем також законодавчо не встановленi, а вiдтак вчитель самостiйно приймає про це рiшення.
2. Створення, наповнення та зберiгання рiзноманiтних портфолiо, папок, альбомiв тощо з напрацюваннями вчителя на паперових носiях, в тому числi при пiдготовцi його до чергової чи позачергової атестації, участі в конкурсах тощо не належить до передбачених законодавством видiв роботи й не може вимагатися вiд вчителя керiвниками навчального закладу, представниками методичних служб чи органiв управлiння освiтою.
3. Законодавчi та пiдзаконнi акти у сферi освiти надають вчителевi право, а побудова навчальних програм з предметів передбачає можливість перенесення вчителем урокiв, збiльшення кiлькостi годин на вивчення окремих тем. Вiдтак, контроль щодо так званого «вiдхилення» вчителя вiд календарного планування чи вiд матерiалiв пiдручника є неправомiрним i неприпустимим.
4. Вибiр форм та методiв викладання є винятково прерогативою вчителя й не можуть регламентуватися нi адмiнiстрацiєю навчального закладу, нi органами управлiння освiтою. Вимоги окремих керiвникiв щодо зведення дiяльностi педагога до застосування ним лише традицiйної класно-урочної форми проведення занять чи застосування тих чи iнших методик є неправомiрними й вчитель не зобов’язаний їх виконувати.


Моніторинг з англ мови для 9-11 кл 2016 рік

Методи навчання, форми, прийоми та засоби:педагогу на замітку

Як підготувати відкритий урок: поради вчителю

Tематика випускних робіт для вчителів англійської мови

8 советов, как стать настоящим учителем, от Шалвы Амонашвили

Скрайбінг — новітня техніка презентації

Українських школярів порівняють з однолітками з інших країн

ДИДАКТИЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ СТРУКТУРНИХ ЕЛЕМЕНТІВ УРОКІВ РІЗНИХ ТИПІВ

УЧНІВСЬКІ ПРЕДМЕТНІ ОЛІМПІАДИ ПОТРЕБУЮТЬ ЗМІН

МОН вимагає від чиновників відчепитися від учителів

Записи вебінарів першого у 2017 році інтернет-марафону від ВГ "Основа"

Writing Activities to Make Writing Fun!



Різнорівневі твори за планом 1 - 4 кл 

за новою програмою

Перший урок 2018/19 н р "Прагнемо миру"

(з додатками та відео)


Методичні рекомендації з іноземних мов (2 клас НУШ)

Квест до 1 вересня “На День знань до інших країн світу”

Методичні рекомендації щодо професійного розвитку та самоосвітньої роботи вчителів іноземної мови

Методичка щодо організації проведення занять у літньому мовному таборі       (з досвіду роботи Ірини Кондратюк та вчителів області)